- Allerlei wapens (mes, geweer, granaat...) beschilderen met lieflijke taferelen, bv: spelende kinderen.
- Een soort harnas te maken voor kinderen. Een harnas om veilig door het leven te gaan, bestand tegen de meest uiteenlopende vormen van gevaar.
- Een element uit 'de perfecte wereld' van een kind nabouwen. Door de kaarsen in brand te steken verdwijnt die wereld langzaam maar zeker. Wanneer kinderen ouder worden, worden ze geconfronteerd met de 'harde realiteit', bijvoorbeeld: sinterklaas bestaat niet echt, ouders gaan uit elkaar, grootouders sterven...
- De angsten van een kind met uiteenlopende materialen vorm geven, bijvoorbeeld: aliens, spoken, dinosaurussen, heksen...
- Een sculptuur van een kind doorboren met vijzen. Opgroeiende kinderen leren beetje bij beetje om te gaan met pijn en verdriet.
- Een kijkdoos of ruimte maken met binnenin de perfecte wereld van een kind en aan de buitenkant al het onrecht dat kinderen wordt aangedaan in de wereld.
- De zorgen die een kind heeft voorstellen als bakstenen. Wanneer een kind geen gehoor krijgt en er met niemand over kan praten, dan stapelen de zorgen zich op. Ik zou dit uitbeelden als een steeds zwaarder wordende last op de rug van een kind of als een steeds hoger wordende muur rondom het kind.
Een jong kind leeft in een perfecte wereld. Wanneer het kind echter ouder wordt, wordt het geconfronteerd met uiteenlopende gevaren en problemen. Het kind komt steeds meer tot het besef dat 'de perfecte wereld' niet bestaat. Op den duur behoort die perfecte wereld enkel nog tot het verleden... Hij is onbereikbaar geworden en er wordt met heimwee naar teruggekeken.
In plaats van 1 idee uit te werken, raadde mijn begeleidster me aan om meerdere ideeën samen te brengen tot één samenhangend verhaal. Ik zal in mijn werk een combinatie maken van idee2, idee 3, idee 5 en idee 6.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten